Lifestyle

Działanie ramienia wycieraczki

Działanie ramienia wycieraczki

Rola systemu wycieraczek do samochodu jest nie do przecenienia. To w końcu dzięki wycieraczkom możliwe jest poruszanie się samochodem w czasie opadów atmosferycznych takich jak deszcz, śnieg czy nawet grad. Ważną rolę w tym systemie gra ramie wycieraczki, czyli element łączący napęd z piórem wycieraczek, które to ma bezpośredni kontakt z szybą i usuwa z niej wszystko, co może zakłócać widoczność i sprawia tym samym, że jazda w trudnych warunkach jest możliwa.

Działanie ramienia wycieraczki

Ramie wycieraczki należy do tej kategorii części, które raczej rzadko ulegają awarii. Dużo częściej wycieraczki nie działają prawidłowo, ponieważ zużył się element eksploatacyjny, którym w wypadku tego systemu jest pióro lub uszkodzeniu uległa najbardziej skomplikowana część wycieraczek, jaką jest napęd składający się z silnika i układu kontrolnego. 

Z kolei ramie wycieraczek jest na tyle prostym elementem, że aby doszło do jego uszkodzenia musi zadziałać na niego jakaś zewnętrzna siła lub poważna korozja. Przy normalnej pracy ramie wycieraczek powinno działać bezproblemowo przez całe lata, ponieważ jego zadanie ogranicza się do przenoszenia siły z napędu na pióro i jednocześnie odpowiednie dociskanie go do szyby samochodu.

Fakt, że działanie ramienia wycieraczek można określić jako proste nie oznacza wcale, że element ten nie może się uszkodzić. Warto więc wiedzieć, jakie objawy wskazują na awarię właśnie tego elementu. Postanowiliśmy więc w skrócie opisać najpopularniejszy scenariusz.

Kiedy wycieraczki w samochodzie zaczynają szwankować i nie zbierają wody z powierzchni szyby tak skutecznie, jak robiły to kiedyś, większość kierowców winą obarcza pióra wycieraczek i jest to podejrzenie jak najbardziej słuszne. W większości przypadków wina będzie leżała właśnie w tym elemencie. Jednak co jeśli mimo wymiany piór wycieraczek na nowe na szybkie wciąż pozostaje niezebrana woda, a wycieraczki nie działają tak jak powinny? W takiej sytuacji winowajcą najprawdopodobniej jest właśnie ramie wycieraczek, które nie prowadzi pióra po odpowiednim łuku lub nie wystarczająco dociska pióro do szyby.

Artykuł sponsorowany